Praktische informatie over Fysiopoint in Geleen - Fysiopoint

Een afspraak maken

Maak telefonisch, per e-mail of via ons Patiënten Portaal een afspraak: 046-474 22 13 of info@fysiopoint.nl.

Een verwijzing van uw huisarts is niet noodzakelijk. Wel volgt dan eerst een screening om te kijken of fysiotherapie de juiste behandeling is.

Om het telefonisch gestoord worden tijdens de behandeling tot een minimum te beperken werken wij met een telefonisch keuze menu. Wij vragen u om gebruik te maken van de voor u relevante doorkeuze.

Het menu ziet er als volgt uit:

  • Kies 1 voor het maken van de eerste afspraak zonder voorkeur therapeut en informatie over fysiotherapie of fysiofitness. Ma-vr 8.00-20.00 uur
  • Kies 2 voor het afmelden van een gemaakte afspraak. Spreek in op het antwoordapparaat, dag en nacht bereikbaar.
  • Kies 3 voor Arno Pluijmen ( afwezig op donderdag middag)
  • Kies 4 voor Danny van Doorn (afwezig op maandag)
  • Kies 5 voor Savenna de Wolde
  • Kies 6 voor Sabrina Bartsch

Uw afspraak annuleren

Heeft u een afspraak, maar bent u verhinderd? Geef dit dan minimaal 24 uur van tevoren door. Afspraken die niet of te laat worden geannuleerd, brengen we in rekening. U kunt hiervoor dag en nacht bellen naar 046-4742213, Kies 2 en spreekt uw boodschap op het antwoordapparaat in met vermelding van uw naam, telefoonnummer en dag en tijdstip dat u de afspraak wilt annuleren en bij welke therapeut. De fysiotherapeut belt u dan zodra het mogelijk is terug voor het maken van een nieuwe afspraak.

Contact- en adresgegevens

Rijksweg Zuid 99
6161 BG Geleen 

U kunt bij ons gratis parkeren aan de achterzijde van de praktijk, die bereikbaar is via de Duivenstraat.

Tel. 046-474 22 13
E-mail. info@fysiopoint.nl

Openingstijden

Maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 uur en 20.00 uur.

De eerste afpraak

Bent u naar ons verwezen door huisarts, bedrijfsarts of specialist? Neem dan uw verwijzing mee naar de eerste afspraak. 

Een verwijzing is overigens niet noodzakelijk, u kunt ook rechtstreeks een afspraak met ons maken. Wat heeft u verder nog nodig bij de eerste afspraak:

  • uw identiteitsbewijs
  • uw verzekeringspas
  • neem altijd een handdoek mee in verband met hygiëne

Tijdens de eerste afspraak probeert de fysiotherapeut een beeld te krijgen van uw klachten en de mogelijkheden om uw hulpvraag te beantwoorden. Samen met u bespreekt hij de klachten en hoe de klachten verlopen zijn. Hij vraagt ook naar andere ziekten die een rol kunnen spelen en naar medicatiegebruik.

Door middel van tests, metingen, vragenlijsten of het laten uitvoeren van bewegingen, probeert de fysiotherapeut tot een fysiotherapeutische diagnose te komen. Hij bepaalt daarbij ook of uw klachten door hem behandeld kunnen worden of dat een behandeling niet nodig is óf dat u toch naar de huisarts moet voor verder onderzoek.Is behandeling de beste optie? Dan stelt hij samen met u een behandelplan en behandeldoelen op.

Vergoedingen & tarieven

Fysiopoint heeft contracten met de meeste zorgverzekeraars. Tijdens de eerste afspraak controleren we hoe u verzekerd bent voor fysiotherapie volgens uw zorgverzekeraar en of wij een contract hebben met uw zorgverzekeraar.

Heeft u in hetzelfde jaar al eerder fysiotherapie bij een andere praktijk gehad? Laat het ons weten bij uw eerste afspraak. Dit kan namelijk van invloed zijn op het maximaal aantal fysiotherapiebehandelingen dat uw zorgverzekeraar nog vergoedt.

Wordt fysiotherapie niet vergoed door uw zorgverzekeraar? Klik dan hier voor de tarieven. Bekijk ook de betalingsvoorwaarden die op de tarieven van toepassing zijn.

Enquête Qualizorg

Indien u ermee ingestemd heeft, krijgt u na afsluiting van de behandeling automatisch via uw email adres een enquête thuis gestuurd via Qualizorg.

Het is ook mogelijk om de enquête in de praktijk in te vullen via Qualizorg direct. Wij zijn benieuwd naar uw mening en zouden het waarderen als u uw mening over onze behandeling met ons zou willen delen. Wij proberen met deze gegevens te evalueren waar wij u nog beter van dienst te kunnen zijn.

Klachtenprocedure

Natuurlijk doen wij er alles aan om uw behandeling en contact zo prettig mogelijk te laten verlopen. 

Toch kan het zijn dat u een klacht heeft over de behandeling van uw fysiotherapeut of u bent ontevreden over de manier waarop uw fysiotherapeut met u is omgegaan. Dan is het goed om uw klacht kenbaar te maken. Spreek ons aan en laat het ons weten. Wij zullen er alles aan doen om uw klacht serieus te nemen en waar mogelijk op te lossen of te verhelpen.

Daarnaast zijn wij als praktijk aangesloten bij de klachtenprocedure van het KNGF. U leest er meer over in de folder: Een klacht over uw fysiotherapeut.